wtorek, 20 listopada 2012

Vegańskie ciasto z budyniem i galaretką.



  Miała być niedziela bez ciasta i znów uległam  ;-)  I tak o to pod wpływem chwili  z tego co było w domu powstało moje pierwsze wegańskie ciasto.

Ciasto
Niecałe 2 szklanki mąki (ja dałam jedną pszennej i jedną pełnoziarnistą)
3 łyżki mąki ziemniaczanej
Pół szklanki oleju
Pół szklanki wody
Pół szklanki cukru ja dałam brązowy.
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa
2 opakowania budyniu śmietankowy i czekoladowy
400 ml mleka kokosowego jedna puszka
300 ml wody
6 łyżek cukru

Galaretka wegetariańska plus kilka truskawek.
300 ml wody

  Składniki na ciasto zagnieść i wstawić do zamrażalnika na pół godziny. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyciągnąć z zamrażalnika i wylepić blachę. Włączyć piekarnik niech się grzeje do 180 C.
Mleko podzielić na pół i wlać do osobnych naczyń. To samo zrobić z wodą, wlać do dwóch szklanek i rozmieszać z proszkiem budyniowym w jednej śmietankowy a w drugiej czekoladowy. Pierwszą połowę mleka zagotować z 3 łyżkami cukru wlać rozrobiony proszek budyniowy czekoladowy zagotować i wylać na surowe ciasto. Tak samo postąpić z drugim. Wstawić do piekarnika na około 40 minut. Po upieczeniu wyciągnąć ciasto. Poukładać truskawki. Przygotować galaretkę ze zmniejszoną ilością wody 300 ml i tężejącą zalać ciasto.
Proste i smaczne polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz